Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Tuesday, November 11, 2008

KAJI MATA PELAJARAN INOVASI DI SEKOLAH

UTUSAN MALAYSIA, 11 November 2008

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meminta Kementerian Pelajaran mengkaji kemungkinan memperkenalkan mata pelajaran berkaitan inovasi di sekolah bagi melahirkan pelajar yang dapat berfikir dan mempunyai sikap suka mengambil tahu.

Perdana Menteri berkata, kemahiran berfikir seharusnya dikuasai oleh pelajar sejak usia muda bagi mengelak mereka daripada hanya cenderung dengan aktiviti membaca, mengambil peperiksaan dan kemudian lulus.

‘‘Kita perlu memikirkan program untuk membantu pelajar supaya apabila sampai ke universiti mereka sudah mempunyai kemampuan bagi melakukan inovasi,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Inovasi Negara di bangunan Parlimen di sini hari ini.

No comments:

Artikel - Artikel..