Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Friday, October 10, 2008

472,060 CALON BAKAL DUDUKI PMR

UTUSAN MALAYSIA
10 Oktober 2008

KUALA LUMPUR 9 Okt. - Seramai 472,060 orang calon akan menduduki peperiksaan bertulis Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang akan bermula serentak pada 13 hingga 17 Oktober (Isnin hingga Jumaat) di seluruh negara.

Menurut kenyataan Kementerian Pelajaran hari ini, 442,791 (93.8 peratus) calon adalah dari sekolah-sekolah Kementerian Pelajaran, 15,430 (3.3 peratus) calon sekolah-sekolah kerajaan negeri dan tajaan badan-badan tertentu, 13,491 (2.8 peratus) calon sekolah-sekolah swasta dan 348 (0.1 peratus) merupakan calon persendirian perseorangan.
Sebanyak 3,458 pusat peperiksaan telah disediakan.

Untuk memastikan kelancaran pengendalian peperiksaan tersebut, calon-calon dikehendaki mematuhi semua syarat dan peraturan peperiksaan pada setiap masa peperiksaan itu dijalankan, kata kenyataan itu.

3 comments:

Anonymous said...

Anak saudara saya di MRSM mersing juga sdg mnduduki exam. Pada 1 hb Okt pula ada graduation day. Semoga mereka2 ni berjaya.

Zakaria MY said...

oh ye ke! doakan mereka berjaya. Anak saya pun.

Unknown said...

Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Insurans plc wakil. Kami menawarkan pinjaman kepada kadar bayaran balik 3%. Ini (CEO) hubungi kami jika anda berminat alamat e-mel: xavigeradloanfirm@yahoo.com
Aiicco insurans plc mengambil hanya dibenarkan mendaftar lebih umur 20.
Pelaburan Pinjaman Peribadi.
Pinjaman harta Pelaburan.
Pinjaman penyatuan.
Pembinaan Pinjaman.
Pilih satu atau pembayaran-tahun.
Pilih antara bayaran bulanan dan tahunan di bawah Rancangan.
Terma pinjaman yang fleksibel.
Tiada pinjaman sehingga untuk Tahun EUR 5000 8000.000.00.
Syarikat kami adalah proses yang boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Hubungi kami hari ini .. Jude GERAD SR Pelaburan plc: Jawapan hendaklah dihantar Namakan. E-mail: xavigeradloanfirm@yahoo.com

Artikel - Artikel..