Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Monday, October 27, 2008

MALAYSIA ANJUR PERTANDINGAN KEMAHIRAN ASEAN

BERITA HARIAN
27 Oktober 2008
Oleh Haryani Ngah

MALAYSIA diberi penghormatan untuk menganjurkan Pertandingan Kemahiran Asean (ASC) kali ketujuh yang akan diadakan di Akademi Binaan Malaysia, Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur pada 14 hingga 16 November depan. Pertandingan itu akan diselaraskan oleh Lembaga Pembangunan Industri Binaan (CIDB), manakala Jawatankuasa Kebangsaan yang dinaungi Kementerian Kerja Raya (KKR) ditubuhkan bagi memastikan pertandingan itu berjalan lancar dan memenuhi standard antarabangsa.

ASC dipengerusikan oleh Menteri Kerja Raya, Dato’ Ir Mohd Zin Mohamed dan dianggotai beberapa Ketua Setiausaha Kementerian Berkaitan, Ketua Pengarah Jabatan/Agensi di bawah KKR dan syarikat swasta.

Mohd Zin berkata, pertandingan itu akan disertai semua 10 negara Asean dalam 19 bidang kemahiran.

“Ini adalah kali pertama kesemua 10 negara Asean mengesahkan penyertaan. Bagaimanapun hanya Malaysia, Indonesia dan Vietnam saja yang akan bertanding dalam kesemua 19 acara dipertandingkan.

“Sehingga 10 September lalu, semua 10 negara Asean mengesahkan penyertaan membabitkan 386 peserta, manakala delegasi Indonesia turut disertai Menteri Buruh dan Transmigrationnya, Erman Suparno.

No comments:

Artikel - Artikel..