Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Wednesday, October 22, 2008

HADIAH BUAT ARWAH ISTERI GRADUAN BERUSIA 53 TAHUN HADAPI PELBAGAI CABARAN

HARIA METRO
19/08/2008

JOHOR BAHRU: Selain faktor usia, terpaksa berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru setiap hujung minggu serta kematian isteri akibat barah hati kira-kira lima tahun Ialu sudah cukup dianggap dugaan paling berat terpaksa ditempuh Abdul Wahab Majid, 53, yang melanjutkan pengajian separuh masa dalam bidang kejuruteraan elektrik di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Skudai di sini. Bagaimanapun, petang semalan Abdul Wahab mampu tersenyum bangga dan membuktikan usia serta pelbagai cabaran itu bukan penghalang untuk mencipta kejayaan, apabila menerima Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan (Elektrik) pada Majlis Konvokesyen UTM ke-41.Dia turut menerima anugerah cemerlang pada Majlis Anugerah Medal dan Anugerah Sekolah Pendidikan Professional dan Pendidikan Berterusan (SpaceUTM) pada 15 Ogos lalu dan muncul antara tujuh warga emas yang mencatat keputusan Cemerlang.

Abdul Wahab mempunyai lima cahaya mata dengan anak sulungnya masih menuntut di Kolej Multimedia dalam jurusan kejuruteraan dan berulang-alik setiap hujung minggu untuk menghadiri kuliah di kampus utama UTM di Skudai dan rumahnya di Kuala Lumpur. Penjaga jentera elektrik voltan tinggi di Kolej Multimedia, jalan Semarak, Kuala Lumpur itu gigih dan bersemangat mengambil peluang menamatkan pelajaran dalam bidang berkenaan secara Separuh masa walaupun sibuk dengan kerjaya dan keluarga.

“Kejayaan in hasil sokongan penuh keluarga khususnya arwah isteri yang hanyak membantu ketika hayatnya. ‘Pernah satu ketika saya hampir patah semangat serta ingin berhenti daripada meneruskan pengajian apabila kehilangan isteni tercinta, tetapi saya kuatkan semangat untuk menamatkan pelajaran dan ijazah ini hadiah kepada arwah terhadap segala sokongan dan pengorbanannya selama ini. Abdul Wahab menamatkan pengajian dengan purata nilai gred keseluruhan (PNGK) 2.20 dengan kepujian kelas kedua rendah. Dia yang sudah berkahwin dengan seorang guru, Noragiza Abdullah, 35, dan kini mempunyai dua zuriat berusia dua tahun dan dua bulan, mengakui isteni barunya itu banyak memberi semangat dan galakan untuknya meneruskan kejayaan.

No comments:

Artikel - Artikel..