Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Wednesday, February 10, 2010

PRESMA TAWAR 25,000 JAWATAN KOSONG KEPADA RAKYAT TEMPATAN

UTUSAN MALAYSIA, 10 Februari 2010

BUTTERWORTH 10 Feb. – Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) menawarkan 25,000 peluang pekerjaan di seluruh negara kepada penduduk tempatan dengan tawaran gaji yang menarik.

Presidennya, Noorul Hassan Saul Hameed berkata, pekerjaan berkenaan disediakan di lebih 2,000 restoran milik anggotanya di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.
"Pekerjaan yang ditawarkan ahli kami adalah seperti pembantu kedai dengan kadar gaji antara RM800 hingga RM1,300, juruwang (RM1,000 hingga RM1,300), penyelia dan tukang masak (1,500 hingga RM2,500).

"Pekerja akan turut menikmati kemudahan termaktub dalam undang-undang buruh antaranya caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso),” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan Jawatankuasa Baru Presma Wilayah Utara di sini hari ini.

Beliau berkata, langkah menawarkan peluang pekerjaan kepada pekerja tempatan adalah selaras dengan usaha kerajaan mengurangkan pergantungan kepada pekerja asing.
"Sehingga sekarang kira-kira 70 peratus pekerja di restoran ahli Presma adalah rakyat asing dan kita sedang berusaha mengurangkan jumlah itu dengan menawarkan jawatan kosong kepada penduduk tempatan,” kata Noorul Hassan. – Bernama

1 comment:

Anonymous said...

salam..bagaimana saya hendak memohon kerja di presma..

Artikel - Artikel..