Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Friday, June 05, 2009

RINTIHAN KONTRAKTOR KELAS F KEPADA CEO TNB

FORUM
UTUSAN MALAYSIA, 5 Jun 2009

KEPADA Datuk Seri Che Khalib, CEO TNB, kami selaku kontraktor kelas F bahagian utara tanah air dengan dukacitanya ingin memaklumkan kepada pihak Datuk Seri beberapa masalah yang dihadapi:

Pembayaran projek
Kami dengan ini memohon agar pembayaran setiap projek dipercepatkan selepas tuntutan dibuat. Untuk perhatian kepada Datuk Seri, setiap tuntutan yang dibuat oleh pihak kami mengambil masa yang sangat lama untuk dijelaskan.

Kadang-kadang sehingga 4 hingga 5 bulan. Perkara ini amat menyusahkan kontraktor.
Seperti yang Datuk Seri sedia maklum, kontraktor kelas F seperti kami tidak mempunyai pusingan modal yang banyak.

Disebabkan keadaan ini, kami tidak dapat melakukan kerja lain kerana kekurangan modal untuk projek seterusnya. Lebih menyedihkan, kami amatlah bergantung kepada bayaran tersebut untuk keperluan seharian.

Inden lambat
Ini juga merupakan salah satu masalah yang dihadapi oleh kontraktor. Apabila pihak kontraktor telah ditawarkan dengan sesuatu kerja, inden yang dikeluarkan adalah sangat lambat. Ia memakan masa sehingga dua bulan.

Kami berharap sangat agar Datuk Seri memandang serius hal-hal seperti ini. Jangan sesekali memandang rendah kepada kontraktor seperti kami. Kelewatan membayar tuntutan akan memburukkan lagi hubungan kontraktor dengan TNB.

Kami menaruh harapan yang amat tinggi kepada Datuk Seri Che Khalib.

1 comment:

Anonymous said...

ada satu projek TNB pateri pencawang tahun 2004 kerja urgent sampai la ni PO tak keluar kerja dah buat dah duit tak dapat2.mcmna tu nak ungkit kesian kat officer yang cari makan kat situ...