Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Sunday, March 01, 2009

ASRAMA PEKERJA ASING BERNILAI RM15 JUTA DIBINA

BERITA MINGGU
Ahad, 1 Mac 2009

SENAI: Kerajaan negeri akan membina sebuah asrama pekerja bernilai RM15 juta di kawasan seluas lapan hektar, di Medini Iskandar Malaysia sebagai kawasan penempatan pekerja asing yang terbabit dalam pembangunan di wilayah itu. Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman, berkata penempatan dilengkapi pelbagai kemudahan akan dibangunkan kira-kira tiga kilometer dari Pusat Pentadbiran Kerajaan Negeri (JSNAC) dan boleh menempatkan sehingga 5,000 pekerja asing.

“Kemudahan ini penempatan pertama dilaksanakan kerajaan negeri menerusi Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (Irda) bagi menempatkan pekerja asing yang terbabit dalam pembinaan di Iskandar Malaysia.

“Pembinaan projek penempatan ini akan dimulakan tahun ini berikutan pembangunan kawasan Medini seluas 800 hektar di Iskandar Malaysia yang kini dalam pelaksanaan, memerlukan jumlah pekerja binaan yang ramai,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Majlis Penyerahan Kenderaan Pacuan Empat Roda daripada Pertubuhan Peladang Negeri Johor (PPNJ) kepada 28 Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) di sini, semalam.

Abdul Ghani yang juga Pengerusi Bersama Irda berkata, asrama itu akan turut dilengkapi kawalan keselamatan dan kemudahan pengangkutan.

No comments: