Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Tuesday, March 31, 2009

KENAIKAN LEVI PEKERJA ASING DITERUSKAN

BERITA HARIAN, 31 Mac 2009

KENAIKAN levi pekerja asing daripada RM3,600 berbanding RM1,800 sebelum ini akan dilaksanakan selepas perkara itu mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong dan diwartakan dalam tempoh terdekat. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar, berkata walaupun menerima banyak bantahan berhubung perkara itu, tiada sebarang arahan dibuat setakat ini untuk membatalkan pelaksanaan kadar baru berkenaan. Bagaimanapun, beliau berkata, pihaknya akan mengkaji kaedah terbaik untuk melaksanakan arahan terbaru itu.

"Perkara ini di bawah kuasa Kementerian Dalam Negeri (KDN). Apabila diumumkan oleh Menteri Kewangan, kuasa untuk mewartakannya adalah di bawah Menteri Dalam Negeri. Pada masa ini, kita belum mewartakannya lagi, kita akan kaji bagaimana untuk menguatkuasakannya selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong," katanya di lobi Parlimen, semalam.

Ditanya berapa lama tempoh masa diperlukan untuk proses mewartakan perkara itu, Syed Hamid berkata, perkara itu akan diteliti secepat mungkin. Beliau berkata, pihaknya akan mengkaji terlebih dulu bantahan daripada pelbagai pihak.

No comments: