Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Tuesday, August 12, 2008

BAYAR KONTRAKTOR DUA KALI SEBULAN

Harian Metro 12 Ogos 2008

PUTRAJAYA: Kontraktor tempatan yang terbabit dalam projek kerajaan boleh menarik nafas lega apabila kerajaan bersetuju membuat pembayaran dua kali sebulan bagi membantu aliran tunai mereka yang berdepan masalah akibat kenaikan mendadak bahan binaan baru-baru ini.Selain kemudahan itu, Menteri Kewangan Kedua, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, berkata kerajaan bersetuju membenarkan lanjutan tempoh siap sehingga tiga bulan bagi projek yang masih dalam pembinaan.“Kerajaan yakin langkah yang dilaksanakan itu akan membolehkan kontraktor menyiapkan projek kerajaan dengan sempurna mengikut tempoh ditetapkan.

“Kelancaran pelaksanaan projek pembangunan penting bagi memastikan rakyat mendapat manfaat sekali gus menyokong pertumbuhan sektor pembinaan dan pembangunan ekonomi negara,” katanya dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan di sini, semalam.
Kelmarin, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan akan menyemak semula harga kontrak projek pembangunan yang sudah dimeterai dengan kontraktor pembinaan bagi membantu mereka menampung kesan kenaikan harga bahan binaan.

Beliau berkata, kerajaan memutuskan kontrak tertentu yang sudah dimeterai dengan syarikat pembinaan akan diberi variasi harga berdasarkan kenaikan luar biasa harga bahan pembinaan terutama keluli dan simen.

No comments: