Kenapa Kelapa Muda?

Pokok kelapa banyak gunanya. Daripada pucuk hingga akarnya. Tiada satu tanpa guna. Enak pula rasanya. Tinggi nilainya. Airnya digemari semua. Ringkasnya, ia pokok serbaguna. Begitu juga kita, dijadikan Allah swt dengan bakat dan rupa. Nilainya tidak terkata. Manusia, tanpa mengira miskin atau kaya, lembam atau cerdik akalnya, semuanya sama. Semuanya bergantung kepada kita untuk memenfaatnya.

Tepuk dada, iman pengantaranya.

HARGAILAH ORANG MUDA!



Monday, October 19, 2009

BURUH MAUT JATUH TINGKAT 16

UTUSAN MALAYSIA, 19 Oktober 2009

KUALA TERENGGANU 18 Okt. - Seorang buruh warga Indonesia maut selepas terjatuh dari tingkat 16 sebuah bangunan yang sedang dibina di Kampung Ladang, di sini semalam.
Dalam kejadian kira-kira pukul 6.30 petang, mangsa yang dikenali sebagai Soedjito, 36, cedera parah selepas terhempas di tingkat satu.

Rakan mangsa, Kaspin Usop, 40, berkata, dia terdengar bunyi dentuman kuat lalu bergegas ke tingkat tersebut.

"Pada mulanya, saya ingat tong gas yang kami guna untuk memasak meletup namun terkejut kerana ia masih dalam keadaan baik.

"Setelah memeriksa, baru saya temui mayat Soedjito," katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini hari ini. Katanya, mangsa dipercayai tergelincir ketika melakukan kerja-kerja pembinaan di tingkat 16 bangunan itu.

Sementara itu, penyelia tapak projek, Aznan Musa, 39, berkata, dia mendapat tahu mengenai kejadian tersebut ketika berada di rumahnya di Pasir Panjang.

"Mangsa ada menunjukkan perubahan apabila selalu menghubungi anaknya di Jawa tetapi tidak sangka pula dia akan pergi," katanya lagi.

No comments: